Islamic Widget

create your own banner at mybannermaker.com!

Tuesday, February 1, 2011

Lagi2 isu murtad di malaysia

Jika anda belum baca ini saya sarankan baca dulu bagi memahami penjelasan lanjut tentang isu ini.

1. Isu ini adalah isu budak yang dirotan 10x kerana membawa sosej babi ke sekolah sebagai bekalan makanan. 2. Ibu kepada budak ini tidak berpuas ahti lalu membuat press conference bagi menuntut keadilan. Ibu budak ini menuduh cikgu yang merotan budak terbabit sebagai racist.

3. Masalah sekarang ini bukan isu racist. Ini soal islam. Sebab bapa budak tersebut ialah orang islam. Dan bapa budak tersebut ketika berkahwin masih menganuti islam.

4. Nama bapa budak tersebut ialah NOR AZMAN BIN ABDULLAH @ BEGINDA. 5. Pengakuan yang terbaru dibuat oleh bapa budak tersebut seperti yang dipetik dari malaysiakini adalah seperti berikut ;

Beginda Minda, bapa kepada pelajar 10 tahun yang dirotan baru-baru ini kerana membawa sosej babi ke sekolah mendakwa bahawa beliau bukan beragama Islam, lapor The Star.

Saya akui, saya pernah memeluk Islam sebelum ini. Tetapi pada 1999, saya sudah tukar agama. Sekarang saya bukan Islam,” kata Beginda, semalam.

6. Beginda pada tahun 2004 telah mendapat identiti baru menerusi mycard. Ini bermaksud kerajaan secara tidak rasmi telah menyokong gejala murtad tersebut.

7. Beginda berkahwin pada 25 disember tahun 1999 ketika itu beginda adalah seorang yang beragama islam. Ikut hukum, isteri beginda seharusnya beragama islam juga.

8. Anak beginda lahir pada tahun 2000. Ini bermaksud anak beginda seharusnya beragama islam juga. Meskipun dalam sijil kelahiran menulis beginda tidak beragama. Tetapi ketika itu identiti dia adalah norazman yang beragama islam. Kenapa dia ada dua identiti disini? 9. Harus saya ingatkan, dalam mahzab syafi'e perkahwinan di antara kristian-islam sama sekali dilarang. Melainkan kristian memeluk islam terlebih dahulu.

10. Menurut fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan, jika seseorang ibu atau bapa beragama Islam, maka anak itu juga semestinya beragama Islam. 11. Norazman @ beginda secara sah menukar agama pada tahun 2004. Hampir 6 tahun berlalu. Ini bermaksud ketika dia murtad, anak dia berusia 4 tahun.

12. Persoalannya ialah : Apakah cara yang kita ada untuk atasi gejala murtad ini? Apakah kita ada peruntukan undang-undang untuk mencegah gejala murtad? jika ada, apakah peruntukan tersebut boleh digunapakai dalam kes ini?

Ameno : Islam bukanlah baju. Bila nak pakai, engko pakai. Bila taknak pakai engko buang..

Please join group Badan Dakwah dan Rohani (BADAR) to get updates

No comments:

Post a Comment